mandag 8. oktober 2012

Fiskekaker


Mandag, ny uke og drittvær som vanlig ute. For 1,5 uke siden var jeg på besøk hos venninna mi, faren hennes hadde vært ute og fisket og kommet hjem med en hel kasse med lyrefilëter. Siden hun ikke hadde plass til alt, sa jeg at jeg kunne godt ta noen poser med meg hjem. Fikk oppskrift på fiskekaker, og skar opp filëtene i små biter. Endte opp med ca 6 poser med ca 600 gram i hver pose.

Fredags formiddag prøvde jeg meg på første runde med fiskekaker. Fiskekaker har jeg aldri lagdet før, så jeg var veldig spent på hvordan det ville gå. Men til og være første gang, så ble det vellykket.



Fiskekake røren ferdig mikset i maskinen, nå er det klart for og steike fiskekakene.





Voila, slik ble de, ca 70 stk fiskekaker. Og gode på smak. Så nå har undertegnede prøvd seg på ting hun ikke kan, men det gikk bra.

Har ellers vært hos dyrlegen med pasienten i dag, mer om det kan du lese her.

1 kommentar:

Irén T. A. Færevaag sa...

Hei på deg Christine!

Grattis med vellykket forsøk på "ting-du-ikke-kan*. Fiskekakene ser knallgode ut! :-) Nam! BLir ikke lei meg om du sender over oppskriften på FB (om du får lov) :-)

Godt å høre at det går bedre med pasienten!

Ha en flott uke!

Klem fra Irén :-)

Translate

Min bloggliste

Bloggarkiv

Følgere

Populære innlegg

Totalt antall sidevisninger