mandag 3. september 2012

Høst


Nå starte for alvor favorittårstiden min, med alle de flotte høstfargene, tenning av masse lys inne, varm kakao eller te, og enten ha håndarbeid, pc eller hundene og stelle litt om kveldene. Ikke akkurat at jeg har så mye kvelder ledige akkurat, hihi.

I dag er det fridag etter jobbehelg, men jeg ligger ikke på latsida for det, skal på intervju om et par timer, forhåpentligvis ein etterlengta fototur, hvis været tillater det, nå regner det ute, og MR. Nikon trenger sårt og komme seg ut igjen og få tatt noe annet enn rosebilder. Hehe.

I hagen blomstrer fremdeles rosene mine, og noen av staudene er endelig våknet til liv.

Blomst nummer 1 om høsten er for meg lyngen. Den finnes i utallige varianter, det har jeg fått erfart nå etter og ha solgt masse masse lyng i forskjellige varianter og farger. Og lært hvilken som er flerårig og ikke .
Så i år har jeg kjøpt rette sorten, Calluna Vulgaris er nemlig flerårig, mens Erica'en er det ikke. Personlig synes jeg at Calluna'en er finest, da den har flere fargevarianter, mens Erica'en kun har en og det er den mørke rosa.

Høstfloksen er endelig begynt og blomstre. Åh den er så vakker med sine lilla farger.

Dette er den samme som over, bare tatt en annen tid på døgnet.


Høstlyng.

Høstlyng. Kjøpte bare 1 for og se, men det hadde gjort seg med en til ser jeg.

Dette er Polygala, første gang jeg har sett denne flotte grønne med de lilla blomstene.


Calluna Vulgaris, flerårig lyng.

Lyngen passer perfekt oppi denne korga som er add-on til lyngen.

3 kommentarer:

Anne sa...

Litt som meg du Christine, bare elsker den høsten, da roen senker seg helt, enn om en er på skogstur eller i sofakroken med tente lys :-)

Så jeg også at det begynner å bli høysesong for lyng, litt trist å da at vi er liksom `der` men men

Anneklem.

Havfruen sa...

Nydelig floks og lyng. Høsten er min favoritt og jeg har også floks som blomstrer nå:)
Ha en fin kveld...her er det stille før stormen...

Sonja frå Sunnfjord sa...

Masse fine blomster om høsten også, ja:)
Forresten lurt å ha polygala i ei krukke, for her hos oss spreidde den seg under jorda og kom opp *over alt*...

Translate

Min bloggliste

Bloggarkiv

Følgere

Populære innlegg

Totalt antall sidevisninger