torsdag 20. september 2012

Høst i hagen


Vi er over midtveis i September allerede, og det blomstrer fremdeles i hagen. Alt regnværet har ødelagt for mange av mine vakre roser, får håpe på bedre sommer neste år.

Familieepletreet som ble plantet for 1 måned siden, høstet jeg inn det ene eplet i går, som var spiselig, det andre var ikke , så det gikk i søppelbøtten.

Disse plommene er ikke hentet inn fra hagen, de er kjøpt i butikken, merke er Mailllard , de er ikke fullt så gode som Victoria og Opal.

Endelig begynner vannliljene og våkne til liv. En nydelig rosa farge.

Dette er jeg ikke sikker på hva er for en staude helt. Herlig rosafarge på den også. For de som lurer, så er jeg rosa og lilla freek :)



Høstfloksen er blitt stor og sterk i år og blomstrer masse.

Familieeple treet som jeg kjøpte på jobb når vi hadde nattåpent sist, med 50 % på hele hagesenteret, da kunne jeg ikke dy meg, så da ble det et familieepletre og et plommetre.

2 epler i år, og håper på mange mange flere neste år.


Her er eplet som jeg høstet i går, det er av sorten Katja som jeg ikke har smakt før. Tror jeg tar det med meg på jobb i kveld.


Ønsker alle en fin torsdag, det er snart helg, og mulig jeg har første frihelga på nesten 2, 5 måned. Ser det er meldt bra vær, og stemmer det og jeg har fri, har jeg lyst på en tur opp i fjellet på jakt etter høstfarger.

2 kommentarer:

Irén T. A. Færevaag sa...

Hei på deg, Christine! Takk for hyggelig hilsen, og ikke minst for FB-vennskap. :-)

Det var litt av et innlegg dette her du. Snakker om markens grøde :-) Den rosa blomsten du ikke vet navnet på er en Anemone (husker ikke det eksakte navnet i farten dessverre). Hadde en slik selv i steinbedet mitt. De siste vintrene ble for kalde for den så den frøs i hjel :-(

Ser frem til en bilderik høst og mange bloggebesøk fremover. Ha en flott ny uke!

Hilsen og klem fra Irén :-)

stallnilsen sa...

Takk for hyggelig hilsen inne på bloggen min.
Fine bilder fra hagen din :=)

Ha en fin Onsdag, hilsen Lisbeth <:O)

Translate

Min bloggliste

Bloggarkiv

Følgere

Populære innlegg

Totalt antall sidevisninger