torsdag 30. august 2012

Liv


Ja, der er liv i meg hvis der er noen som lurer. Men når en har jobbet 3 uker i strekk, kveld, dag og helger, da er jeg ikke mye lysten til og sette meg ned med dataen akkurat. Så i dag har det vært min første fridag på lenge, noe som har blitt brukt godt, sovet lenge, lagd skikkelig middag som jeg snart ikke vet hva er lenger, ellers har jeg vært og handlet litt mat og litt snop til de små jentene våre.

Nå ser det nesten ut som om sommeren desidert har sagt farvel for i år, håper og få noen fine dager i september og oktober også.

Hos meg har sommerblomstene blitt byttet ut med høstblomster, så det kommer noen flere innlegg om de forskjellige typene jeg har plantet i år.

Her er de første høstblomstene jeg kjøpte, asters som jeg kjøpte før sommeren, de har stått fint et par måneder nå, noen begynner og bli litt brune. Fordelen med disse er at de kommer opp igjen neste år, og så liker ikke de fæle sneglene disse, da de har noen spesielle blader. Hurra for det. Asters finnes i flere farger, lys / mørk rosa, lilla / blå og hvite. Jeg holder meg til de rosa og blå / lilla, synes de er finest.




2 kommentarer:

Anne sa...

Som du står på å jobber da Christine, håper virkelig du henger med i svingene selv også, ikke helt som et slips og alderles utslitt :-) lov meg å ta litt vare på deg selv å ja!

Kalles kanskje ikke bare `jobb` heller når en jobber med noe som en interesserer seg så for, sannerlig om jeg vet helt. Blir lite planter på meg i høst, får nyte sommerens rester til nattefrosten kommer :-)

Varm klem til deg fra meg.

Koselig koselig sa...

Det var mye jobbing i 3 uker, da er fridagen ekstra kjærkommen og etterlenget. Nyt høstdagene som kommer nå, det gjør jeg. Det er noe eget med den litt skarpe, klare lufta som jeg kjenner her nå. Mmmm høstmorgen og sol :)

Nydelige høstblomster hos deg. Her blir det ingenting. Oppussing i borettslaget vårt utvendig gjør at alt er bare rot utenfor nå. Så det som er fra sommerplantingen i krukker og sånt får bare stå nå. Neste år derimot....

GOD HELG :)

Translate

Min bloggliste

Bloggarkiv

Følgere

Populære innlegg

Totalt antall sidevisninger