mandag 23. juli 2012

Mandagstema # 50


Helene er på farten igjen med ny runde av mandagstema. Denne gangen er det ferietid, for meg er ferien over og er begynt på 2 jobbeuke etter ferien. Ikke har jeg fått tid til og se på halvparten av bildene jeg tok heller, men fant nå et par bilder til denne ukas utfordring.

Dette er det beste jeg har smakt noen gang, belgiske vaffler med varme hallon ( bringebær ) og mjukglass ( softis ) til og en cola på burk. Dette hadde vi til lunsj ene tirsdagen vi var i Hjo, en skikkelig koselig by i Sverige. Har tatt flere bilder fra Hjo, som jeg skal legge ut, bare jeg får tid en dag.




Uka før hadde vi minst + 25 grader og da er det varmt for 2 små hunder, denne gang var vi også i Hjo og på vei hjem, kjørte vi innom Tidaholm slik at vi forhåpentligvis kunne finne ei badestrand slik at hundene kunne få vasse litt i varmen. Det gjorde vi, det var masse folk som benyttet seg av det flotte været, og det var herlig med en pause midt på dagen og bare slappe av og nyte sjølukta. Hundene storkoste seg, og Bessie var mer ute i vannet enn på land. En liten landkrabbe av en griffe.

Her lar sommerværet vente på seg, og nå er jeg så lei av regn, at jeg emigrerer snart. Får håpe august og september blir bedre. Stakkars rosene ramler nesten av jo, så snart de er kommet i blomst.

Ønsker alle en fin uke, og fin ferie til de som har det.

For flere flotte feriebidrag, kan du klikke her.

http://helenesblogadresseat.blogspot.no/2012/07/mandagstema-50.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed:%20blogspot/SVATa%20(Dr%C3%B8mmereisen)


7 kommentarer:

Veronika sa...

Friste, friste;) Belgiske vafler(uten gjær) er kjempegodt!

Ser at du har 40 mm micro linse, fornøyd? har veldig lyst på en slik til nærbilder- portrett og små detaljer. Er så mange fristelser ute og går altså, vanskelig å bestemme seg,hehe;)

SigridfraEnget sa...

Fine feriebilder!

Koselig koselig sa...

Belgiske vafler er godt! :p
Tenkte jeg skulle lage et par små pannekaker til oss nå i ferien (når den begynner), plukke bringebær og blåbær selv og ha is til som dessert en dag :)

Koselig!!
Mandagstema er moro, ser at det lever videre. Det syns jeg er gøy :)
Du vet at jeg startet den? Etter mal fra sveneske tirsdagstema, men det ble litt mye synes jeg :) Men jeg ser det lever videre og det er GØY :)

Anne sa...

Som du frister med ditt første bilde :-) just ikke akkurat `ja` mat, men en skal da kose seg innimellom å.

Ikke hatt sånn en varme og sånn en sommer ennå vi, men som den kjente Nils Arne Eggen sa, `there is hope in a hanging snor` he he

Varm klem til deg Christine.

Marie sa...

Den lunsjen ser nå himmelsk god ut da :)
Herlig strandbilde også :)

Della sa...

Den där våfflan med mjukglass ser god ut.

Mimmi sa...

Den såg verkligen god ut den våfflan:) och har ni haft så fint väder .. gott :)
kram :)

Translate

Min bloggliste

Bloggarkiv

Følgere

Populære innlegg

Totalt antall sidevisninger