tirsdag 12. juni 2012

Mandagstema # 44


Utfordringen hos Helene denne ganger er grønn / green. Dykket ned i bildearkivet mitt for og se om jeg fant noe som passet, og det gjorde jeg.

Er litt spent på om vi får noe av denne før sesongen er over snart.



Jeg spiste mye rabarbra når jeg var liten og tilbragte mine ferier hos farmor og farfar på Utsira, det har blitt lite med rabarbra de siste årene, men den trenden skal det snus på.

Ellers er det overskyet og akkurat passe temperatur. Forkjølelsen herjer, og jeg har vært hås som en gås, halsen er heldigvis på bedringens vei.

Ønsker alle ein fin uke.

For flere flote grønne bidrag, klikk deg inn her:

http://helenesblogadresseat.blogspot.no/

4 kommentarer:

Anne Skjevik sa...

Tusen takk for kommentar på bloggen min Christine!!
Oi, rabarbra..det har jeg vokst opp med, både syltetøy og grøt med sukker og fløte var fast "sommermat" nydelig!! og for ikke å snakke om rabarbrastilker som vi dyppet ned i et glass med sukker :-D
Det var en kjempeflott tur til Dovre ja, og ikke sikkert jeg er like heldig neste gang så jeg setter stor pris på alle flotte dyrene jeg ser oppå der. Tok over 500 bilder :-D og satt igjen med litt over 200 når jeg var ferdig med å slette og redigere..ikke ofte jeg beholder så mange, men moskus, fjell sol og litt skyer gir mang fine bilder:)
Håper du og får en kjempefin tirsdag, og her er det faktisk litt varmt nå, såpass at det går ann å gå i t-skjorte når mang driver og lager seg blomster bed og planter ned planter:-)

Elisabeth sa...

Rabarber är gott. Som barn gillade jag att plocka från landet och äta råa.

Anne sa...

Og i dag har jeg spist så masse rabarbrapai at det ble liten plass til middag :-) så gled deg til denne blir større Christine.

Irén T. A. Færevaag sa...

Ummmmm!!! Rabarbra! Barndomsminene står i kø; rabarbrabit dyppet i sukker i eggeglass i hagen hos farmor og farfar på Tveit på Tysnes. *sukk*

I dag skal vi faktisk ha rabarbragrøt med blåbær og jordbær oppi til dessert. Gleder meg! En smak av sommer :-)

Håper du er kvitt forkjølelsen!

Klem, Irén

Translate

Min bloggliste

Bloggarkiv

Følgere

Populære innlegg

Totalt antall sidevisninger