Hei!

Velkommen inn i bildebloggen min.


Her vil du få se bilder av våre 3 små griffoner, og ellers hva jeg tar bilder av.

FOTOUTSTYR:

NIKON D 7100 m /18 - 105 MM OBJEKTIV
NIKKOR 40 MM MICRO
NIKON 55 - 300 MM OBJEKTIV
NIKKOR 50 mm 1:1:8 G
SB - 700 BLITZ



Legg gjerne igjen en kommentar. Det er alltid hyggelig med både ris og ros.


Kos dere med bildene. Har copywright på alle bildene, så vennligst ikke stjel bildene mine.


Følg meg gjerne på Instagram som griffonjenter.






mandag 7. mai 2012

Mandagstema # 39


Helene er på farten igjen med ny utfordring, denne gang favorittmotiv. Nå har jeg sittet i sofaen og klødd meg i hodebunnen et par dusin ganger. Har mange motiver som jeg liker veldig godt, så det var veldig vanskelig og velge ut et.

Valget falt på denne, tatt med Olympus E - 400 og 50 mm macro objektivet som jeg hadde sommeren 2010 før jeg solgte det. Bildet er av en av mine sommerfavoritter, strandnellik eller Armeria et eller annet.
Ble kjent med denne strandnelliken da jeg trådde mine barndomssomre hos farmor og farfar på Utsira, og når farfar og jeg gikk mange turer i strendene og markene.

Denne stauden har siden dette, alltid likt, og synes den er så nydelig med sin rosa farge.



Nå er det ikke lenge før blomsterkassen kan tas i bruk, vi har fått den ut på terrassen, lagd duk inni, hatt 50 liter med leca kuler i, ca 1, 5 sekk med rosejord, fremdeles trengs det iallefall 1 sekk med rosejord. Så i morgen etter at jeg har vært hos dyrlegen med Bella, så bærer det på jobb på handletur. Må benytte fridagen jeg har til handleturer. Uansett , så skal det bli godt og uvant med en fridag, nå har jeg gått 10 dager i strekk, onsdag - fredag skal jeg jobbe ettermiddag , så da blir det gjort lite.

Ønsker alle en fin uke, og håper at den etterlengtede varmen kommer snart. I dag morges måtte jeg utrolig nok skrape frontruta på bilen, trodde jeg så feil på kalenderen.

For flere flotte bidrag kan du klikke her :http://helenesblogadresseat.blogspot.com/




8 kommentarer:

Siw Aina sa...

Flott bilde :)
Her ropa (snart) 2-åringen snøøø i dag tidlig. Neida sa faren, det er regn. Jommen sa jeg smøør...

Irén T. A. Færevaag sa...

Flott bilde av nydelig blomst! Koselig å høre om barndomsminnene dine også :-)

Fyker til Bergen (Flesland) for å hente min kjære hjem i morgen, men har planlagt stopp hos hagesenter på veien. Det er på tide å fylle i krykker og bed med sommerblomster (tross vinteren som ikke helt slipper taket...)

God uke! :-)

SigridfraEnget sa...

Nydelig!

Anne sa...

Skulle virkelig ønske å ha hatt litt av din blomsterkunnskap nå når det snart virkelig er vår og tid for å sette diverse i jorda. Velger det jeg synes er pent jeg og vanner, thats it :-)

Gillisbloggen sa...

Flott bilde av flott blomst.Ønsker deg en flott onsdagskveld;KLEM:?)

Mor Inger`s hus sa...

Takk for hyggelig kommentar hos meg :)

Du har jo virkelig mye fine bilder.
Har lagt meg til som følger hos deg.

Ha en fin dag.
Klem

Mimmi sa...

Jätte fina bilder från dig :)Vilken av dessa två bloggar använder du mest?
kram :)

Della sa...

Vackra blommor.De är fantastiska motiv nu.

Translate

Min bloggliste

Bloggarkiv

Følgere

Populære innlegg

Totalt antall sidevisninger