tirsdag 20. mars 2012

Spirerapport uke 12


Hundene og undertegnede var ute i hagen i går formiddag og ettermiddag, før regnet satt inn og sjekket spiretilstanden . Skal si det vokser for hver dag som går, og når vi våknet i går morges var der et hvitt dekke av snø, heldigvis ganske lite og håper det var siste krampetrekk for i år.

Prøvde meg med anemor i fjor, da kom ingen opp. Så i år er jeg strålende fornøyd og en fin farge på den er det og.

Jordbærsamplene har overvintret i boden i vinter, så jeg var ganske spent når jeg hentet de på søndag, for og henge de opp ute. Slik ser den ene av de 2 ut, masse grønne blader allerede. Så jeg klippet vekk alle de brune, og plantet de om i ny moll, så nå blir det spennende og se om der blir noen jordbær i sommer.

Her er de plantet om.

Har plantet snøklokker for første gang, er bare 2 som blomstrer.

Rosetrærne bugner av roseknopper, så jeg håper på en roserik sommer.

Tulipanene vokser for harde livet.

Til og med klematisen lever. Har en til, så jeg krysser fingrene for den også.

Ønsker alle en fin tirsdag, her regner det " som vanlig", så jeg får finne på noe innesyslerier i dag.

Skatten er sjekket og sendt, undertegnede er heldig og får en pen sum igjen, det skal brukes til objektiver, blitz og kanskje noe annet.

3 kommentarer:

Karinsfoto sa...

Hallo Christine.
Flotte bilder du har tatt, men hvorfor legger du dem?
Klems karin

HansKE sa...

Sannelig er det trivelig å se nye, grønne spirer igjen! Og blomster i flotte farger!
Gleder meg til den tiden kommer her også, men vi må nok vente ennå en tid.
Takker for hyggelig kommentar på min blogg også!

Gillisbloggen sa...

Så fine bilder Christine
spirer og gror med deg og jorbær plantene såg friske og grønne,mine står ute heile vinteren,men knne no vert kjekt og hengt noen opp i potter,har også sommerjordbær som har jordbær helt til høsten.og så har eg vanlig corona.Ønsker deg en fin helg.KLEM .)))

Translate

Min bloggliste

Bloggarkiv

Følgere

Populære innlegg

Totalt antall sidevisninger