lørdag 28. januar 2012

Dagstur opp i snøen


Hiv og hoi, fruen i huset e longt i fra heilt med seg sjøl visst. Har me ikkje snø her nere i lavlandet, så vil hu søren meg opp te snøen, og søren meg opp te fjells. Kom me forslag te mannen om Sauda eller Odda, kanskje Vintertun, men han stussa, for heile dagen kom te og gå jo. Itte mye om og men, endte me opp lenger enn Vintertun som eg ville, han ville då te Seljestad sånn at hundene konne få gå litt o.

Og helledussen så nydeligt det va der oppe, vanligvis kjøre me bare forbi fjellet på sommerstid. Enormt med snø, ca 2 meter høge brøytekanter, og bara kvitt. Dånn, eg konne gått og knipsa i timasvis, men det blei ei litå stond, på grunn av at Bessie ikkje va i form.

Så longt når eg har tatt bilder, har eg ikkje pleid og redigera bildene, men siden noen blei litt lyse i dag, på grunn av fant ikkje heilt ut ka eg sko ha kamera på, og med mulig feil objektiv på, så har eg justert bildene litt med lys og kontraster.

































Ingen kommentarer:

Translate

Min bloggliste

Bloggarkiv

Følgere

Populære innlegg

Totalt antall sidevisninger